آیا از دیجی کالا خرید کنیم یا نه !

بازدید: 686 بازدید
دیجیکالا

لطفا چند دقیقه وقت بگذارید و مقاله زیر را بخوانید. این مقاله کلی می باشد و اگر خودمان را با دیجی کالا مقایسه کرده ایم خواسته ایم یک فروشگاهی در حجم بزرگ مثل دیجی کالا را با یک فروشگاه تخصصی مثل علی کالا ، از نظر قیمت کمی نقد کنیم.

لطفا دقت فرمایید
ما نخواستیم علی کالا رو با دیجی کالا مقایسه کنیم.
از این علی کالاها زیاد هست ولی فقط یک دیجی کالا وجود داره.
دلیل از نوشتن این مطلب این هست که چرا دیجی کالا باید انحصاری رفتار کند و پورسانت های زیاد و تسویه حساب بلند مدت داشته باشه.
این رفتار باعث میشه فروشنده ها قیمت های فروش رو خیلی بالاتر اعلام کنند و مردم با قیمت بالاتر از دیجی کالا خرید کنند.
حداقل خریدارها موقع خرید اگر دیدند کالای مورد نظرشون توسط فروشنده ای دیگه ای به فروش می رسد از همون فروشنده بصورت مستقیم خرید کنند.

ما فقط می خواهیم از نظر قیمت نقدی داشته باشیم نه بزرگی و چیز دیگری.

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور، این روزها ده‌ها و حتی صدها پایگاه فروش مختلف را می‌بینیم که هر کدام مشغول به فروش اجناس گوناگونی بسته به تخصص و علاقه خود هستند. در این بین، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوع را در دل خود داشته باشند، به نسبت سایرین کم‌تر بوده و از سمتی کار اداره چنین فروشگاه‌هایی نیز بسیار سخت‌تر است.

دیجی کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی، تبدیل به یک برند معتبر و قابل اعتماد توسط مشتریان خودش گردیده و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز، رشد قابل توجهی را به‌دست آورده است، به نحوی که در حال حاضر پس از وب‌سایت اشتراک ویدئوی آپارات، پربازدیدترین سایت کشور است و روزانه میزبانی صدها هزار بازدید کننده را بر عهده دارد.

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که خرید اینترنتی انجام داده اما اسم این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا به عنوان یک برند تراز اول فروشگاهی، به طور قطع جایگاهی دارد که به این راحتی‌ها هیچ مارکت آنلاین دیگری نمی‌تواند آن را تهدید کند.

اما از آنجایی که پربازدید و پرفروش بودن، همیشه نشان از بهترین و کامل‌ترین بودن ندارد، در اینجا می‌خواهیم به شما ۴ دلیل بگوییم تا بدانید دیجی کالا اگر خوب است اما ضعف‌هایی نیز دارد که سبب می‌شود تا سایر فروشگاه‌ها در رقابت با آن همچنان شانس خوبی برای فروش و کسب مشتری داشته باشند.

فروشندگان قیمت ها را فراتر از آنچه محصول به صورت واقعی می ارزد اعلام می کنند (به خصوص برای لحاظ کردن تخفیف) چون این فروشگاه ها از فروشندگان پورسانت زیادی می گیرند و فروشندگان می بایست با بالا بردن قیمت آنرا جبران کنند.

خیلی ها فکر میکنند دیجی کالا خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان را رایگان به آنها تحویل می دهند در صورتی که دیجی کالا هزینه بسته بندی و هزینه ارسال را از فروشنده از قبل می گیرد. فروشنده برای جبران این هزینه مجبور است هزینه حمل را به کالای خود اضافه کرده تا فروش در دیجی کالا برای او بصرفه باشد.

پس گول تبلیغات ارسال رایگان رو نخوریم چون در دیجی کالا هیچ ارسالی رایگان نمی باشد و هزینه ارسال به قیمت اصلی آن اضافه شده است.

۱- قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

بارها برایم پیش آمده که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک سرچ ساده، به بهای پایین‌تر آن محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری برخورد کرده‌ام. محصولی با همان مشخصات و حتی ضمانت نامه که به من ثابت می‌کرد دیجی کالا اگر بیشترین موجودی را هم داشته باشد، اما لزوما بهترین قیمت را به شما نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت شاید در خرید محصولات کم‌تر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری قابل اغماض بوده و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان تفاوت بکنند اما اگر مبالغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده و حتی چند صد هزار تومانی، آن‌گاه کاربر به فکر فرو رفته و درمی‌یابد که خرید از دیجی کالا در شرایطی که بایستی برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

قیمت های فروشگاه سیسمونی علی کالا را در دیجی کالا با خود سایت فروشگاه علی کالا مقایسه کنید.

۲- ارسال طولانی و زمان بندی نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین (به‌خصوص بزرگ‌ترها) در برابر بازار سنتی دانست؛ چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، شما به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرید اما در خرید اینترنتی بدین صورت نیست. البته بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای شما می‌فرستند اما در دیجی کالا شرایط فرق می‌کند.

اگر شما برای گرفتن کالای خودتان عجله داشته باشید، هیچ راهکاری برای دریافت سریع‌تر آن حتی با پرداخت هزینه بیشتر وجود ندارد. این دیجی‌کالا است که به شما زمان بندی را اعلام می‌کند و به طور معمول این تایم، ۴۸ ساعت بعد از خریدتان است که اگر خوش شانس بوده و در تهران باشید، توسط پیک‌های این شرکت به‌دست‌تان خواهد رسید.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نبوده و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را بازی می‌کند، این زمان تا ۴ و حتی ۵ روز هم می‌تواند افزایش یابد که قاعدتا برای یک خرید فوری و مورد نیاز، یک ضعف بزرگ محسوب خواهد شد.

با خرید از فروشگاه اینترنتی علی کالا امکان دریافت کالا در شهر تهران برای همان روز حتی در روزهای تعطیل امکان پذیر می باشد.

همچنین در هنگام خرید از دیجی کالا، تنها دو زمان در روز با بازه گسترده در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد. یکی از ۹ تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب که قاعدتا با توجه به فاصله ۶ و ۷ ساعتی، به هیچ عنوان یک زمان بندی مطلوب تلقی نشده و ممکن است مجبور شوید تا ساعات زیادی را برای آمدن محصول و بدون آنکه دقیقا بدانید چه هنگامی می‌رسد، در انتظار به سر ببرید.

جالب اینجاست که حتی همین ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای‌تان نیست! چه بسا که برای خود من پیش آمده که پیک این شرکت قبل از ساعت ۹ صبح برای تحویل آمده بود و یا با بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت ۱۵! پس در این بخش نه تنها نمی‌توان امیدی به بهبود داشت، بلکه بایستی فقط امیدوار بود همین ساعات را خودشان هم رعایت کنند!این رو هم بخون:

۳- پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با قرار دادن تخفیف‌های خاص بر روی کالاهای متنوع، تلاش می‌کند تا کاربر را به خاطر قیمت پایین‌تر، به خرید آن‌ها ترغیب کند. اما اگر یک نگاه دقیق به این محصولات بیندازیم، متوجه می‌شویم کالاهایی مثل موبایل و لپ‌تاپ که قیمت مشخص با حاشیه سود پایینی دارند، همیشه کم‌ترین مقدار تخفیف شامل‌شان شده و اجناسی چون عطر، کفش، ابزار ساختمانی و… تخفیف‌های بیشتری دارند. محصولاتی که با یک سرچ ساده در قیمت اولیه آن‌ها (پیش از تخفیف) متوجه می‌شویم بهایی بعضا بالاتر از عرف داشته و به نوعی بخش زیادی از تخفیف، رسیدن مبلغ کالا به همان بهای واقعی‌اش بوده است!

۴- محتواهای غیر قابل اعتماد

اگر شما بر فرض بخواهید محصولی مانند گوشی آی‌فون بخرید، در فضای مجازی با ده‌ها مدل مختلف از بررسی‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا قبل از انتخاب این کالا، با مزایا و معایبش آشنا باشید.

اما اگر قصد خرید محصولی چون بالش طبی یا کود گیاهی را بگیرید، دیگر بدین راحتی نمی‌توان نقدی بر این محصول در بازار یافت و چاره‌ای جز اعتماد به نوشته‌های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا تلاش کرده تا با کمک تیم تهیه محتوای خود، برای محصولات گوناگون تا حد امکان بررسی و تصویر اختصاصی درج کند، پس شما بایستی به این سخنان اعتماد کرده و محصول‌تان را بگیرید اما غافل از آنکه در بسیاری از موارد، این توضیحات و بررسی‌ها با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد.

در واقع دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشترین تمرکز را بر روی تعریف و تمجید از کالای مربوطه جهت فروش آن به مشتری دارد و تنها گاهی اوقات به بیان برخی از معایب کم اهمیت پرداخته می‌شود. نگاهی به بخش نظرات درباره بعضی از کالاها به‌خوبی نشان می‌دهد که خریدار تا چه اندازه از تهیه این محصول پشیمان بوده و آن چیزی که درباره‌اش خوانده با چیزی که دریافت کرده، از زمین تا آسمان متفاوت است! پس ای‌کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعار آن «بررسی» است، حداقل نقد منصفانه را درباره کالاهای موجود خود همیشه رعایت می‌کرد!

می خوام از اول بهش نگاه کنم:

۱- دیجی کالا دیگر یک فروشنده نیست و یک مارکت پلیس(Marketplace) اینترنتی است

۲- نظارت بر موجودی فروشندگان و تعهد آن ها نسبت به فروششان وجود ندارد و فقط با جریمه کردن فروشندگان مانع تخلف آنها می شود و این هم درآمدی برای خودشان هست و به خریدار جریمه ای پرداخت نمی شود.

۳- فروشندگان قیمت ها را فراتر از آنچه محصول به صورت واقعی می ارزد اعلام می کنند (به خصوص برای لحاظ کردن تخفیف) چون این فروشگاه ها از فروشندگان پورسانت زیادی می گیرند و فروشندگان می بایست با بالا بردن قیمت آنرا جبران کنند.

۴- نظارتی بر کیفیت محصولات وجود ندارد و دیجی کالایی که همه ما آن را به تضمین کیفیتش می شناختیم، کیفیت را فدای کمیت کرده است.

۵- زمان ارسال مرسولات به صورت رسمی افزایش داشته است که احتمالا برای کاهش هزینه های لجستیک این مجموعه است و فردی که خرید می کند باید در حدود ۷ ساعت در روز منتظر باشد تا هر لحظه خرید به دستش برسد که این عدد در گذشته برای دیجی کالا ۳ ساعت بوده است.

۶- نظرات کاربران در وبسایت آزاد است اما وجه منفی محصول کم طرفداری مانند ساعت هوشمند A9 این است که نظرات فیک بر روی محصولات بسیار زیاد است و خریدار را گمراه می کند در حالی که این محصول را دست یک کودک هم بدهید می فهمد که محصول بسیار ضعیفی است.

۷- هیچ مسئولیتی در برابر هزینه ای که مشتری کرده و اهمیتی که خرید براش داشته وجود نداره و در جواب این سوال که ۱ هفته پول در دست دیجی کالا مونده، جواب میدن میخواین می تونیم پول رو عودت بدیم.به عبارتی فقط معامله این وسط مطرحه نه مشتری.

آیا شما هم تا به‌حال تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و یا دیگر فروشگاه های اینترنتی و مشکلاتی از این دست داشتید؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دسته‌بندی مطالب آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

28 پاسخ به “آیا از دیجی کالا خرید کنیم یا نه !”

  1. نظر بعضی از کاربران:
    من تقریبا تمام کالا های دیجیتالی رو از این سایت خریداری میکنم. تا به حال مشکلی نداشتم و همیشه قیمت ها کمتر از بیرون بوده بعلاوه اینکه وقتم رو هم تو این هوای الوده تو خیابان های تهران تلف نکردم. مشتری مداری خوبی هم دارن . حتی نزدیک سال نو هدیه هم فرستادن. درسته که ممکنه که تو هر کار جدید و نوظهوری مشکل باشه اما نباید انقدر بزرگش کرد. ولی خوب خیلی کارهای دیگه هم میتونن انجام بدن که بهتره و نیاز به زمان بیشتر داره.

    1. من خریدهای بسیارزیادی از دیجیکالا انجام دادم‌.واقعا بخش قابل توجهی ازاین مقاله رو قبول دارم و درسته . دیجیکالا دیگه اون فروشگاه بادقت و باکیفیت گذشته نیست و متأسفانه رضایت مشتری واحترام بهش برای دیجیکالا خیلی کم اهمیت شده و این دقیقا برمیگرده به همون نقش واسطه گری که درپیش گرفته و یک دلال کارش بازارگرمیه .دیجیکالا دیگه اصلا دوست داشتنی نیست.

  2. نظر بعضی از کاربران:
    من اصلا تجربه خوبی نداشتم. چیزی که خریدم از بازار گرونتر بود و خدمات حمل ونقل هم بسیار بد بود. رفتار کارشناسها پیکی هم که بسته رو تحویل داد خیلی بد بود. من دیگه ازش خرید نمیکنم.

  3. نظر بعضی از کاربران:
    تجربه خرید ار “دیجی کالا” واقعا تجربه شیرین و دلچسبیه، شاید آرامش در انتخاب و اطمینان از اصالت کالا اولین دستاورد دیجی کالا بوده و ما رو از هیاهوی بازار بی قانون دور کرده ، به همه این خوبیها حالا می تونید اینها رو هم اضافه کنید: دسته بندی های دقیق ، پیگیری سریع ، موجود بودن کالا در هنگام ثبت و ثابت بودن قیمت کالا تا اتمام فرآیند خرید ( اینها معضلاتیست که کم و بیش در فروشگاه های دیگر ایرانی وجود دارد)، من خیلی دوست دارم کسانی که در جریان اینگونه الگو های موفق هستند وارد بحث شوند و به ترویج آن کمک کنند ، شاید الگوی دیجی کالا سایت “آمازون” باشد که البته با رویکرد جدیدی که با کمک به انتشار کتاب و فروش آن در پیش گرفته این امر دور از ذهن هم نیست

  4. به نظرم خیلی نقد یک طرفه ای بود چون دیجی کالا تقریبا همه نوع کالا رو پشتیبانی میکنه و واقعا یه فروشگاه اینترنتی کامل هستش
    ولی علی کالا اصلا فروشگاه کاملی نیست در ضمن به نظرم علی کالا یک نمونه کپی شده از دیجیکالاس که همه چی از جمله پوسته ی سایت و حتی اسمش هم شبیه به دیجیکالا انتخاب شده و هیچ خلاقیتی نداشته
    من در کل خرید از دیجی کالا رو ترجیح میدم با توجه به اینکه علی کالا اصلا تنوع کالا نداره و یک سایت مثل سایت مغازه ی فروشگاه لباس هستش

    1. شما صحیح می فرمایید
      ما نخواستیم علی کالا رو با دیجی کالا مقایسه کنیم.
      از این علی کالاها زیاد هست ولی فقط یک دیجی کالا وجود داره.
      دلیل از نوشتن این مطلب این هست که چرا دیجی کالا باید انحصاری رفتار کند و پورسانت های زیاد و تسویه حساب بلند مدت داشته باشه.
      این رفتار باعث میشه فروشنده ها قیمت های فروش رو خیلی بالاتر اعلام کنند و مردم با قیمت بالاتر از دیجی کالا خرید کنند.
      حداقل خریدارها موقع خرید اگر دیدند کالای مورد نظرشون توسط فروشنده ای دیگه ای به فروش می رسد از همون فروشنده بصورت مستقیم خرید کنند.
      پس ما فقط خواستیم از نظر قیمت نقد کنیم نه بزرگی و چیز دیگری

      1. سلام ، خسته نباشید ، من تازه عضو فروشندگان دیجی کالا شدم ، ولی فقط خریدار براش مهمه نه فروشنده ، مخصوصا مرجوع کردن کالا در عرض ۳۰ روز رو گذاشته که مربوط میشه به دیجی پلاس ، به نظرم اگه ادم سایت خودش رو داشته باشه بهتره ، دیجی کالا فقط به فکر منافع خودشه ، همین

  5. من از دیجی کالا خرید کردم خیلی عالی است اما کمی گران فروش است مثلا کولر گازی خریدم چینی رو برام فرستادم و گرون هم بهم دادن ولی در سایت های بانه گشتم همون جنس رو با ۳ میلیون اختلاف قیمت برای برادرم خریدم و با هم مقایسه کردم دیدم هردوتاشون یکی بود دیجی کالا خوبه ولی برای همه چی نه
    کولر گازی که من از سایت کولرنیو خریداری کردم
    digikala.com
    coolernew.com

  6. سلام. بنده مطلب شما را خواندم و از مشتریان قدیمی دیجی کالا هستم. بصورت تصادفی کالایی میخواستم که فروشگاه شما را به عنوان فروشنده معرفی کرده بود. قصد خرید از دیجی کالا را داشتم تا اینکه کنجکاو شدم و فروشگاه شما را در گوگل سرچ نمودم.
    بسیار متعجب شدم. همان کالا با شصت درصد قیمت در فروشگاه شما عرضه شده بود. ابتدا به کیفتش شک کردم اما بعد از مدتی تحقیق تصمیم گرفتم که از فروشگاه شما خربد کنم. چون با پول حملش هم (دیجی رایگان بود) از قیمت دیجی کالا ارزانتر بود. محصول هنوز به دستم نرسیده اما امیدوارم مزد اعتمادم را از فروشگاه شما بگیرم.
    مورد مشابه نیز کالایی از فروشگاه دیگر خرید کردم که با پول حمل هم از دیجی کالا ارزانتر بود.
    خدا قوت و خسته نباشید

    1. سلام
      کالاهای فروشگاه ما از نظر کیفیت، با دیجی کالا فرق نمی کنه. چون خود ما در دیجی‌کالا هم فروشنده هستیم و همین کالاها رو تحویل دیجی کالا می دهیم.
      دلیل تفاوت قیمت رو هم در متن نوشته ایم که دیجی کالا بخاطر هزینه های زیادی که داره و از ما می گیره ما هم مجبوریم کالاها رو اونجا گرونتر بفروشیم.
      این مقاله نوشته شده تا مشتری از جایی که ارزانتر هست خرید کند
      شاید در نگاه اول تفاوتی نداشته باشد که مشتری کالای ما رو از ما خرید کند یا از دیجی کالا چون به هر حال ما فروشنده هستیم ولی اینجا مشتری هست که ضرر می کند.

  7. دیگه از دیجی کالا هیچی نمیخرم. جدیدا موقع ثبت پول را دریافت میکنه بعد از یه هفته میگه موجود نداریم. این هم شیوه جدید کلاهبرداری. دیجی کالا فقط برای خریدهای سوپرمارکتی خوبه که البته سایت های بهتری هستن که هم سریعتر جنس را میارن و هزینه درب منزل هست هم بالای ۱۰۰ رایگان هست نه بالای ۲۰۰.

  8. بنده بالای ۱۵۰۰ خرید داشته ام از دیجی کالا
    که هر کدام از خرید ها بین ۴ تا ۱۵ قلم بوده اند…

    خوشبختانه ۲ سالی میشه که دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنم

    1. دوست عزیز کسی نمی تونه دیجی کالا رو تخریب کنه
      این مقاله برای این است که مردم بیشتر آگاه بشن و اصلا هم خنده دار نیست
      کسی بدش نمیاد که کالا رو ارزون بخره

  9. دقت داشته باشید اول در زمان خرید وقتی میریم خیابون و چند تا فروشگاه رو قیمت میگیریم متوجه میشیم قیمتش چنده
    حالا یه کالاهایی هم هستند که نیاز به مشخصات دارند به راحتی میتونیم از سازنده همون کالا یه آمار گرفت و دید مشخصات
    ذکر شده با اصلی یکیه

  10. من خریدهای زیادی از دیجی کالا داشتم کیفیتش تو سال‌های قبل خیلی بهتر بود مثلا سال ۹۶ خرید می کردم یک روزه نهایتا دو روزه به دستم می رسید( مشهد) اما الان گاها ده روز یا بیشتر طول میکشه
    قیمتاش هم بالاست ، اشتباه های فاحشی انجام می ده به طور مثال لگ ورزشی سفارش داده بودم اما برام یک بلوز بی کیفیت ارسال کرده بودند.
    خوبیش هم اینه که کالا های زیادی داره و اصطلاحا به آدم حق انتخاب بیشتری میده ولی با بررسی هایی که با سایت های دیگه داشتم متوجه شدم دیجی کالا قیمتش رو خیلی بیشتر میده به طور مثال چکش ۵۰۰ گرمی رونیکس تو دیجی کالا سفارش دادم که قیمتش ۱۸۵ هزار تومن بود اما با یه سرچ ساده تو ترب یا ایمالز، فروشگاه هایی بودن که قیمت این چکش رو از ۸۵ هزار تا ۱۳۰ هزار تومن می دادند خودتون تفاوت قیمت فقط همین یک نمونه رو قیاس کنید با محصولات بیشتر

  11. درود بر شما، عرض ادب.
    به زبان خیلی ساده،
    قشر کثیری از مردم ایران هنوز متوجه نیستن که خرید کالا و خدمات از دیجی کالا تا چه حد می‌تونه برای بقیه اقشار مخرب باشه، مخرب برای خانواده هایی که سرپرست خانواده مغازه دار یا فروشنده و تاجر و پخش کننده و یا کارمند بخش فروش تولید کننده های داخلی و یا شرکت های وارد کننده کالاهای مختلف خارجی هستن، و اکثراً قیمت محصولاتشون مساوی و یا حتی کمتر از دیجی کالا است،حتی بعضی از کالاهای کمیاب رو با یه سرچ فارسی در گوگل به راحتی پیدا میکنید، با قیمت های بهتر از دیجی کالا.
    خرید از دیجی کالا یعنی مالیات و ارزش افزوده کالاها رو خریدار شما دارید پرداخت می‌کنید و وارد کننده یا تولید کننده مالیات خودش رو پرداخت می‌کنه، در حالی که در قرار دادهای تامین کالا و فروش در دیجی کالا مالیات بر عهده دیجی کالا نیست، دیجی کالا فقط مالیات بر درآمد خودش رو پرداخت می‌کنه.
    با پرسنل بخش پخش کالا که کارمندهای قراردادی دیجی کالا هستند، وقتی صحبت میکنین هیچکدوم از درآمدشون راضی نیستن، چرا کالاهایی که به راحتی در دسترس هستن رو از دیجی کالا میخرید؟
    با اینکار فقط باعث پیشرفت امپریالیسم در ایران و ضعیف شدن قشر متوسط و فقیر جامعه میشید. نظام اقتصادی و اجتماع ایران هنوز برای شرکت هایی مثل آمازون آماده نیستن. خواهشاً قبل از خرید از دیجی کالا کمی فکر کنین و کالای مورد نظرتون رو در گوگل جستجو کنین، فروشگاه های اطراف منزلتون ، فروشگاه های اینترنتی تولید کننده های داخلی یا شرکت های وارد کننده کالا با قیمت و خدمات بهتر میتونن پاسخگوی نیازهای شما باشن، بدون اینکه کارمندی بیکار بشه، مغازه ای بسته بشه، یا شغلی از بین بره.

  12. دورود. عجیبه واقعا عجیبه اولا نوع کلام و شیوه سخن گفتن برخی ها واقعا فراتر از بده… من تا به امروز به شخصه نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از دیجی کالا خرید کردم از تلویزیون و یخچال گرفته تا موبایل و وسایل خانگی و خورد و شخصی حتی یک مشکلی که دوستان مطرح کردند رو بنده نداشتم. حالا جالب اینجاست که طرف بخاطر یک سیم شارژر موبایل ناچیز کلیت این پرتالل رو زیر سوال میبره!!!

    1. سلام
      بحث بیشتر بخاطر گران فروشی دیجی کالاست
      بخاطر اینکه دیجی کالا یک مارکت پلیس هست و خیلی روی قیمت ها نظارت نداره و خیلی وقت ها بخاطر پورسانت و هزبنه ارسال زیادی که از فروشنده ها می گیره اونها هم مجبورن گرونتر بفروشن.

      1. جناب شما بخاطر سایت خودتون دارین بقیه رو کوچیک میکنین.من حتی موتور سیکلت گرفتم از دیجی کالا و قیمتش پنج تومن زیر همه سایت ها و بازار بود

        1. این مطلب بخاطر سایت خودمون گفته نشده برای همه گفته شده
          اگر صلاح دونستین براتون چند نمونه قیمت بالا از دیجی کالا برای شما ارسال کنیم تا متوجه این اختلاف بسیار بالا باشید.
          ممکنه از چندهزار قلم کالا چندتا هم قیمت مساوی پیدا بشه
          قصد ما مقایسه دیجی کالا با علی کالا نیست، فقط قیمت ارزانتر از دیجی کالا رو خواستبم به دوستان نشون بدیم

  13. من تاریخ ۲۶ اردیبهشت یه کیبرد سفارش دادم فرداش دیجی کد تخفیف داد . من خریدمو لغو کردم تا کد تخفیفمو وارد کنم که فروشنده گرون کرد . بدتر شد
    من دوباره با قیمت گرونتر سفارش ثبت کردم ۲۹ اردیبهشت و جنس تو انبار فروشنده بود و از طریق دیجی کالا بعد ۲ روز کاری ارسال می شد . البته روز سوم رو که میگه ظرفیتا تکمیله و روز ۴ امم میگه برا کاربران دیجی پلاسه . نزدیک ترین تاریخ ارسالش ۳ خرداد بود . الان ۸ خرداده و از ۲ خرداد مرسوله من تو پردازش گیر کرده . فروشنده کالا رو ارسال کرده دیجی کالا فاکتور کرده بسته بندی کرده ولی یه هفتس که از مرکز پردازش زرین مرسوله رو نمی فرسته مرکز توزیع و من تا الان ۸ بار زنگ زدم و پیگیری کردم همش میگن پیگیری میکنیم و بهتون زنگ می زنیم برای هماهنگ کردن زمان ارسال سفارشتون ولی زهی خیال باطل ، بشین تا بیاد . اپراتور هایی که تماس ها رو جواب میدن کاری جز زدن تیک فوری نمی تونند براتون بکنن که اونم هیچ تاثیری نداره . پولشم پیش پیش گرفتن اگرم بخوام الان کنسل کنم ۵ روز کاری پیگیری می خواد تا بتونم پولمو پس بگیرم .
    البته من قبل اینکه این کیبرد رو سفارش بدم حسابی تحقیق کردم و ۴ تا پاساژ رو گشتم ولی پیدا نکردم و مجبوری از دیجیکالا سفارش دادم . همیشه هم پرداخت در محل رو میزدم اما این دفعه برای اینکه از پست رایگان استفاده کنم اکانت جدید ساختم و موجودی کالا هم ۱ عدد بود اگرچه که همون فروشنده همون کالا رو تو یه آگهی دیگه داشت صد تومن گرونتر میفروخت و مشکلش کمبود جنس نبود ! و همراهش چندتا چیز دیگه سفارش دادم و گفتم تو ۲ تا مرسوله برام بیارن. این شد که دیگه گزینه پرداخت در محل نداشت رفتم پرداخت اعتباری رو امتحان کنم دیدم بهرش زیاده نمی صرفه بازگشت رو زدم پیام داده که کالای شما تا یکساعت فقط رزرو میشه . رفتم دیدم اون فروشنده ناموجود کرده و حالا باید گرونتر بخرم این بود که گفتم همینکه ارزونتره بذار پرداخت اینترنتی کنم . الان یه مرسولم ۱ خرداد اومده ولی کیبرده هنوز بعد ۱۰ روز از ثبت سفارش نیومده و معلومم نیست کی بیاد . حالا من کاری که کردم این بود که از یه فروشنده دیگه ای با قیمت بالاتر پرداخت در محل سفارش دادم برا ۱۱ خرداد ، هر کدوم که زودتر اومد اون یکی رو کنسل می کنم . و رسیدن مرسوله تازه اول بدبختیه که جنس مرجوعی یا فیک نباشه و پیگیری دریافت پول پرداخت اینترنتی.
    کلا دیجی کالا گزینه آخرتون باشه
    تو دیجی کالا هم فقط از فروشنده خود دیجیکالا بخرید
    یا فروشنده هایی که هم نظر خریدارنشون خوبه و هم کالاشون تو انبار دیجی موجوده
    و گرنه اسیر میشید خییییییییییلی بدم اسیر میشید
    من اگه می تونستم به عقب برگردم یه کیبرد جایگزین انتخاب می کردم و از بازار حضوری می خریدم ، حتی یه کیبرد پایین تر ولو گرونتر . خیلی راحت تر بودم .

  14. خدا نکند کالای های سنگین قیمت عیب و ایرادی داشته باشند
    و شما به آن ایراد ها استناد کنید آن وقت منتظر روی دوم این شرکت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام
ارسال رایگان

برای سفارش های بالای ۳.۵۵۰.۰۰۰ هزار تومان
 

برای آگاهی از کالاهای تخفیف خورده
عضو اینستاگرام علی کالا شوید

(در اینستاگرام"علی کالا"یا" Alikala.ir" را جستجو کنید)


برای دیدن کالاهای جدید اینجا بزنید

راه های اعتماد به هایپر سیسمونی علی کالا
حالا بخرید
* راهنمای خرید از علی کالا
close-link
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت