شکم بند بارداری و دلیل استفاده از آن؟

بازدید: 741 بازدید
شکم بند بارداری تحتانی پاک سمن مدل Maternity

همه آنچه که لازم است در مورد شکم بندهای بارداری بدانید

شکم بند بارداری به نحوی طراحی شده است که از پایین کمر و شکم در دوران حاملگی حمایت کند و به خاطر ویژگی انعطاف پذیری که دارد بویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری برای زنان باردار فعال مناسب است. در این مقاله ابتدا در مورد شکم بند بارداری استفاده می کنیم و سپس به فواید استفاده از شکم بند بارداری اشاره می‌‌کنیم.

بارداری از شیرین‌ترین دوران زندگی هر خانمی است؛ اما برخی تغییرات هورمونی و ظاهری، می تواند زمینه ناراحتی را برای خانم‌های باردار فراهم آورد. از جمله این نارحتی‌ها، تغییر فرم شکم و کمردردهای دوران بارداری است، که میتوانید با استفاده محصولات پزشکی مخصوص دوران بارداری مانند شکم بند بارداری از سختی های این دوران کم کنید.

بسیاری از زنان در دوران بارداری با درد در قسمت پایین کمر مواجه می‌شوند. درد لگن نیز غالبا در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمون ریلاکسین رخ می‌دهد که باعث شل شدن مفاصل ران و رباط‌ها می‌گردد. شکم‌بند بارداری ناحیه کمر را در وضعیت طبیعی قرار داده، با حمایت و ایجاد فشار ملایم در ناحیه شکم، به کاهش درد کمر کمک می‌کند.

شکم‌بند بارداری، سبب وضعیت صحیح در کمر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد به راحتی حرکت کنید، به خصوص سه ماه دوم و سوم بارداری. اگرچه انواع مختلفی از محصولات در بازار وجود دارد، اما کرست‌های کشی که شکم و اطراف آن را به‌خوبی نگهداری می‌کنند و تدریجا با بزرگ شدن شکم کش بیایند، بهترین نوع خود محسوب می‌شوند.

شکم بند بارداری تحتانی پاک سمن مدل Maternity (2)

شکم بند بارداری چیست؟

شکم بند بارداری یا کرست طبی برای حمایت از کمر و شکم در دوران بارداری طراحی شده است.  انواع کرست های کشی که شکم و اطراف آنرا بخوبی نگهداری می کنند و تدریجا با بزرگ شدن شکم کش بیایند بهترین نوع خود محسوب می شوند.

فواید استفاده از شکم بند بارداری:

گروهی از زنان باردار به علت ترس از فشاری که شکم‌بند بارداری ممکن است به جنین داخل شکم آنها بیاورد، از بستن آن خودداری می‌کنند. این لباس‌های انعطاف‌پذیر مزایای زیادی برای زنان باردار دارند، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری. شکم‌بند، رحم را (بدون اینکه به آن فشاری بیاورد) از پائین به طرف بالا نگه داشته، نفس کشیدن را راحت می‌نماید، احساس فشار و سنگینی را کم می‌کند، حرکت نوزاد را در داخل شکم آسان می‌نماید و در حقیقت عمل عضلات پایین شکم را انجام می‌دهد و بدین ترتیب سبب استراحت عضلات می‌شود.

شکم‌بند، از کشش و گسترش عضلات که باعث پارگی پوست شکم و پیدا شدن خطوط قرمز و سفید می‌شوند، جلوگیری می‌کند. شکم‌بند، به علت اینکه به استخوان‌های اطراف لگن می‌چسبد، مانع می‌شود که مفاصل از همدیگر باز شوند. این لباس های انعطاف پذیر مزایای زیادی برای زنان باردار دارد که عبارتند از :

شکم بند بارداری تحتانی پاک سمن مدل Maternity

۱- باند شکم به کاهش درد کمک می کند:

درد پشت و مفصل در دوران بارداری ( کمردرد دوران بارداری) می تواند خسته کننده باشد و در فعالیت های روزمره دشوار باشد. یک مطالعه در مجله اسپاین شیوع درد پشت و لگن در دوران بارداری را بررسی می کند. آنها دریافتند که ۷۱ درصد زنان کمردرد و ۶۵ درصد کمربند لگنی را گزارش کردند. شکم بند یا گن در طول بارداری به حمایت از کمردرد کمک می کند که ممکن است باعث کاهش درد شود.

۲- شکم بند بارداری به شما اجازه می دهد که به راحتی در فعالیت های روزانه شرکت کنید:

ورزش در دوران بارداری (نرمش های دوران بارداری و ۵ توصیه جدی ) مزایای سلامتی زیادی دارد. یک مطالعه در بررسی های فعلی در پزشکی اسکلتی عضلانی نشان می دهد که ورزش های روزانه تاثیر مثبتی بر سلامتی دارند.

ورزش، تنش و استقامت عضله را افزایش می دهد و میزان بروز فشار خون بالا، افسردگی و دیابت را کاهش می دهد. بسیاری از زنان به دلیل درد و ناراحتی قادر به انجام تمرین یا ادامه کار در دوران بارداری نیستند. استفاده از شکم بند بارداری می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند و مشارکت در فعالیت های روزمره را به همراه داشته باشد و منافع فیزیکی و مالی را به همراه داشته باشد.

۳- درد مفاصل ساکرویلیک (SI):

درد مفصلی SI اغلب در دوران بارداری ناشی از افزایش آرامن است که یک هورمون مناسب نامیده می شود و باعث می شود که مفصل ران شل تر شود. این درد شدید و گاه دردناک در قسمت پشتی مجاور سینه است. شکم بند بارداری  که از این منطقه پشتیبانی می کنند، کمک می کنند که مفصل ثابت باشد و از درد در طول فعالیت جلوگیری می کند.

۴- نفس کشیدن را راحت میکند:

رحم را بدون اینکه به آن فشاری بیاورد از پایین به طرف بالا نگه داشته و نفس کشیدن را راحت می‌نماید.

۵- درد رباط گرد

این در طول سه ماهه دوم بارداری اتفاق می افتد و درد مزمن دیگری از بارداری است. این درد به صورت خفیف به شدید در جلوی مفصل ران و زیر شکم اتفاق می افتد. این درد به خاطر افزایش وزن و فشار روی رباط هایی که از بزرگ شدن رحم حمایت می کند اتفاق می افتد، یک مشکل موقت اما گاهی غیر قابل تحمل است!

  –  شکم بند به توزیع وزن نوزاد در پشت و شکم کمک می کنند که ممکن است باعث کاهش فشار روی رباط های گرد و کاهش درد شوند.
  –  شکم بند بارداری در طول فعالیت ها باعث فشرده سازی ملایمی می شوند.
  –  فشرده سازی ملایم شکم بند یا گن می تواند به حمایت از رحم و کاهش درد ناشی از حرکت در فعالیت بدنی کمک کند. احتیاط: فشرده سازی بیش از حد در شکم می تواند گردش خون را مختل کند و می تواند منجر به اثرات منفی بر فشار خون شود. همچنین می تواند باعث سوزش معده و سوء هاضمه شود.
  –   آنها نشانه های بیرونی برای حالت درست بدن را ارائه می دهند.
  –  گن بارداری به بدن اجازه می دهد تا راحت تر به حالت مناسب برسد. با حمایت از پشت و پهلو، باند های شکم موقعیت صحیح را تشخیص می دهند و از بروز بیش از حد درد پشت جلوگیری می کنند. شکل ظاهری بارداری “به سمت عقب” به دلیل وزن اضافی در جلوی بدن است که همراه با کشش و تضعیف عضلات اصلی هسته ای که از ستون فقرات حمایت می کنند، دیده می شود.

۶- کاهش فشار بر روی عضلات

احساس فشار و سنگینی را کم کرده ، حرکت نوزاد را در داخل شکم آسان می‌نماید و در حقیقت عمل عضلات پایین شکم را انجام می‌دهد و بدین ترتیب سبب استراحت عضلات می‌گردد.

کمربند نمدی طبی علی کالا
کمربند نمدی طبی علی کالا

تفاوت میان کمربند و شکم بند حاملگی چه عواملی هستند ؟

– مهمترین تفاوت میان کمربند و شکمبند نحوه طراحی آن می باشد. کمربند ها قسمت پشتی آن بزرگتر از قسمت جلویی آنها هستند.
– همچنین شکم بند ها قسمت جلویی آنها بزرگت و مقاوم تر از پد پشتی می باشند که موجب جلوگیری از بروز صدمات احتمالی به جنین می شود.
– از دیگر تفاوت میان آنها قسمت نوار کش و گنجایش شکم بند می باشد که از پشت بسته می شود اما مدل های کمری از جلو نگهدارنده است.
– باید بدانیم که برخی مدل های شکم بند دارای پد های فنری حرفه ای برای کمر نیز هستند و کار کمربند و شکم بند را با یکدیگر انجام می دهند.
– کمربند های بارداری با کمربند های لاغری نیز بسیار متفاوت هستند چرا که اندازه مدل های حاملگی قابل تغییر می باشند.

نکات مهم در رابطه با استفاده از شکم بند بارداری:

– قبل از استفاده از هر گونه شکم بند بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید
– حتما از برندی استفاده نمایید که مانع از ایجاد حساسیت پوستی برای شما باشد.
– در هنگام بستن شکم بند دقت کنید که شکم شما تحت فشار نباشد تا به جنین آسیب رسانده نشود.
– از طرف دیگر شکم بند آن قدر هم آزاد نباشد که هیچ گونه نگهدارندگی نداشته باشد.
– با بزرگتر شدن سایز دور شکم، شکم بند را مناسب با دور شکم خود تنظیم کنید.
– شب‌ها هنگام خواب از بستن شکم‌بند بارداری خودداری نمایید.

در موقع استفاده از شکم‌بند باید چند نکته را به خاطر بسپارید 

شکم‌بند را در حال خوابیدن ببندید و برای اینکار به پشت روی زمین خوابیده و یا در روی رختخواب دراز بکشید تا کرست به طور راحت و آزاد قرار بگیرد.
بستن لباس زیر در حال خوابیده به مراتب راحت‌تر و بهتر از موقع ایستادن است و اگرچه اینکار ممکن است در ابتدا قدری مشکل باشد، ولی بعدا بسیار آسان و بدون زحمت خواهد بود.

از کرست‌های بند‌دار و یا نواری به همین منظور استفاده نمایید، ولی فراموش نکنید که نباید فشار زیادی روی شکم شما وارد شود.
در مواقعی که شکم‌بند مخصوص بارداری در دسترس شما نیست، می‌توانید دور شکم خود را به وسیله یک پارچه نرم و پهن ببندید.
بستن یک پارچه به دور شکم اغلب اوقات بدون کمک شخص دیگر ممکن نبوده و از طرف دیگر به اندازه کرست طبی مفید و رضایت‌بخش نمی‌باشد.
پس از حاملگی نیز می‌توانید برای حمایت، از شکم‌بند مخصوص بعد از زایمان استفاده کنید.
کاهش قدرت هسته‌ای در هفته‌های پس از تولد رایج است.
عضلات و رباط‌ها که در دوران بارداری کشیده شده و تحت فشار قرار می‌گیرند، برای بهبودی نیاز به زمان دارند.
ضعف همراه با مراقبت از نوزاد ممکن است منجر به آسیب شود.
بسیاری از زنان می‌بینند پوشیدن شکم‌بند بعد از زایمان، حمایت بیشتری از شکم و پشت و کاهش ناراحتی را فراهم می‌کند.
شکم‌بند طبی در کنار ورزش‌های خاص، به بستن شکاف بین عضلات شکم کمک می‌کند.
به خاطر داشته باشید یک شکم‌بند یک ترمیم موقت است.
این باند بیماری یا اختلال عملکرد را درمان نمی‌کند.
با حمایت از شکم، این گن‌ها می‌توانند ماهیچه‌ها را خاموش کنند و موجب افزایش ضعف درازمدت شوند.

منبع: healthline

شکم بند بارداری پاک سمن مدل Pregnancy
شکم بند بارداری پاک سمن مدل Pregnancy

دسته‌بندی مطالب آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
محصولات مرتبط

7 پاسخ به “شکم بند بارداری و دلیل استفاده از آن؟”

  1. سلام دوستان … اگر تو دوران بارداریتون از شکم بند بارداری استفاده کردید لطفا” راهنماییم کنید چه نوعش خوبه؟ اصلا” بدرد بخور هستند یا نه ؟ قیمتهاشون چه جوریه؟ ممنون میشم

  2. من از شکم بند استفاده کردم.تقریبا از ۳ ماهگی به بعدوراضی بودم.بخصوص اواخر اگه عادت کرده باشی و استفاده کنی خیلی مفید واقع میشه.به نظرم حتما استفاده کن.چون دکترم با دیدن من به خیلی از خانمها توصیه می کرد.

  3. منم استفاده کردم ولی نه زیاد. من خیلی پهلو هام درد می گرفت وقتی می ایستادم یا راه می رفتم دکتر م بهم گفت بگیرم. زیر شکمم رو می گرفت خوب بود. برای ۴ ماه اول من استفاده می کردم بیشتر

  4. منم استفاده کردم مارک فارلین رو گرفتم حدود ۵۰ تومن خیلی خوبه از افتادن شکمت و اون حس اذیتی که شکمت داره به خاطر سنگینی و بزرگی جلوگیری میکنه در ضمن نی نی هم احساس امنیت بیشتری میکنه از کمر درد هم توی بارداری جلوگری میکنه
    من از حدود ۵ ماهگی بستم
    با اینکه تابستون بود و هوا گرم اگر ۱ روز نمی بستم تا برمیگشتم خونه پوستم میکند
    اگر می خوای بذاری برای اینکهخیلی گرمت نشه زیرش یه پارچه نخی روی شکمت بذار که نذاره عرق کنی

  5. منم از ماه پنجم بستم. مارک پاک سمن. خوب بود و دیگه زیردلم درد نمیگرفت. اما بعد که فهمیدم نی نیم بریچه گفتم شاید بخاطر شکم بنده که نتونسته بچرخه و دیگه نبستم و نی نیم چرخید

  6. منم استفاده کردم

    راضی بودم

    من از وقتی شکمم خیلی بزرگ شد استفاده کردم

    چون سختم بود

    همیشه وقتی میرفتم بیرون میبستم

    قیمتش زیاد نبود

    و بند داشت که کامل بسته میشد

    از روی شونه م میکشید شکمم رو بالا

    اتفاقا من با شکم بند بچه م هفته ۳۲ سرش تو لگن بود

    فکر نمیکنم ربط داشته باشه

    جاشون خوبه

    حتی بهتر تکون میخورن

    ببین وقتی شکمت رو از زیر بگیری بالا بچه توی یه دایره راحت هست و وزنش نمیفته کف

    نمیدونم متوجه میشی منظورمو یا نه

    ولی تولش عادت نداری یکم سختته

    کم کم عادت کنی خیلی خوب میشه

    کمر درد هم نمیگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام
ارسال رایگان

برای سفارش های بالای ۳.۵۵۰.۰۰۰ هزار تومان
 

برای آگاهی از کالاهای تخفیف خورده
عضو اینستاگرام علی کالا شوید

(در اینستاگرام"علی کالا"یا" Alikala.ir" را جستجو کنید)


برای دیدن کالاهای جدید اینجا بزنید

راه های اعتماد به هایپر سیسمونی علی کالا
حالا بخرید
* راهنمای خرید از علی کالا
close-link
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت